tirsdag den 26. august 2014

Tirsdagsfix // Vævede vægophæng

En af de helt store nye diller er at væve. Ja, væve - som dengang i folkeskolen? Jeg har selv vævet og jeg mindes at det var super hyggeligt. Der er dog sket en hel del med tenikken siden hen og jeg er endnu mere fascinerende end før - hvis du altså spørger mig.

Jeg går selv og tænker lidt på at forsøge, det kan da vel ikke være så svært, kan det?
Jeg synes det er en helt unik og speciel måde at udsmykke sine vægge på - og tænk engang, så med noget man selv har lavet. Dén følelse elsker jeg!

Jeg kan sagtens huske hvordan man laver sin egen væv og opstarter mm, men hvordan filan får man lavet de smykke frynser og hvad så når man er færdig og det skal tages af væven, der skal vel hæftes ender.. Hmm.. Måske jeg liiiiige skulle undersøge lidt nærmere inden jeg kaster jeg ud i projektet.
Men jeg er solgt og SÅ imponerede over dem der mestrer håndværket!


3 kommentarer:

  1. Jeg tror ærlig talt ikke at der er sket så forfærdeligt meget med teknikken de sidste pat tusinde år ;-)
    Men selv ikke jeg ville kunne gøre det uden en genopfriskning - og jeg er jo uddannet vævelærer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey - hvorfor kan man ikke skrive PAR forkert uden det bliver noget snavs! :-D

      Slet
    2. Ha ha, havde du ikke skrevet det havde jeg ikke lagt mærke til det faktisk! :-P

      Ej, vævelærer - så må du da være en haj! Altså når først det lige er genopfrisket ;-)

      Slet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D