tirsdag den 20. maj 2014

Tirsdagsfix // Spisebordslamper

Den kvikke læser vil sikkert mindes at jeg har blogget om spisebordslamper før.. Og ja, jeg er endnu ikke blevet klogere! For snart laaaaaaang tid solgte jeg min elskede kartell lampe, og sådan i al hemmelig savner jeg den lidt. Men men men, sådan er livet jo også - manden hadede den og derfor måtte den lade livet, vi har begge indflydelse på indretningen herhjemme. Vi har så bare ikke fundet nogle ny lampe endnu, vi er enige om stort set alt, bare ikke lamper! Hold op det bliver svært at finde frem til noget vi begge kan leve med...
Vores spiseplads er en tilbygning til køkkenet, højt til loftet og et ovenlysvindue så køkkenet kan sagtens bære en kæmpe lampe men jeg vil helst heller ikke have noget alt for mørkt og dominerende..
Tænke tænke tænke!

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Åh kender godt det med at manden bare hader ens spisebordslampe :-( Jeg forelskede mig for mange år siden i en Lisbeth Dahl prisme lysekrone, og da jeg flyttede sammen med kæresten, ville han ikke havde den op i vores fælles hjem... jeg er dog ikke gået så vidt at jeg har solgt den, men er da meget ked af at den står i en kasse i vores kælderrum :-( Håber på at vi engang får et hjem, hvor den kan hænge i en hal af en slags, for der mener han den vil passer bedre ind end over et spisebord... Håber I finder noget i begge falder for :-) Kh

    SvarSlet
  2. Vi havde i mange (måske 15?) år en gammel PH lampe hængende fordi vi ikke kunne finde den helt rigtige spisebordslampe. Dem jeg kunne lide blev ikke godkendt af manden. Men så faldt vi begge for Louise Campbells Collage lampe. Den er lys og let og giver et skønt lys til rummet.
    Så giv ikke op! Pludselig er den der... =)

    SvarSlet
  3. Camilla, du skal besøge "frausvensson" på Instagram. Hun har lige gået nye lamper (du skal gå ca. 1 måned tilbage). De er fantastiske, og giver sådan et smukt lys.
    De hedder Blown SW3,

    SvarSlet
  4. Ok, tjekkede dem lige på nettet, og de er RET dyre efter min mening. Nå, men måske du kan bruge dem som inspiration :0)

    SvarSlet
  5. Jeg elsker når jeg kan kombinerer funktionalitet og lækkerhed, så faldt helt pladask for loftlamperne i den nye IKEA PS 2014 kollektion. Købte 2 og glæder mig til at få dem hængt op i vores nye lejlighed om en måneds tid.

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D