lørdag den 10. maj 2014

Småpenge // Vi tester lærerig APP for børn



Det er vidst ingen hemmelighed at vi herhjemme ikke er fan af elektronik til børn, da Mynthe var mindre gik jeg ikke så højt op i det og fik lov at sidde med min telefon, men i takt med at hun er blevet ældre (og mor her har fået ny telefon!!) så er den leg stoppet, faktisk har jeg slet ikke børne apps på min telefon. Vi har ikke ipad herhjemme, Mynthe har dog sin egen tablet - men det er kun til brug ude, altså hvis vi er hos nogle der ikke har børn, ude at spise mm. altså ikke hjemme. Nogen kalder mig fanatisk, men altså - skidt pyt, og Mynthe vil også langt hellere sidde med papir og blyant - heldigvis da. 

Nå men, hånden på hjertet! Der findes altså efterhånden virkelig mange smarte og lærerige apps til børn, det er jo ikke kun "fis og ballade" det hele, og så er det måske lidt mere okay tænker jeg? 
Da vi blev spurgt om vi ville teste en ny børne app udviklet af Spar Nord omkring småpenge, sagde jeg ja - nok mest for Mynthes skyld, hun elsker penge, især mønter, og mange af dem, men hun har ikke noget som helst begreb om hvad der er hvad - "en mønt = en penge" tænker hun. Og to 50 ører må da uden tvivl være bedre end en tyver? Derfor tænkte jeg at denne app ville være god til hende, den lærer børnene omkring de forskellige mønter og hvad de hver især er værd. 

Appen er fra 3 år og opefter, dog synes jeg noget af det er liiiige svært nok og Mynthe som ellers er ret kvivk til tal og små regnestykker kunne slet ikke være med, men når det så er sagt, så synes Mynthe at det er hylende morsomt også selvom hun ikke kan være helt med på alting, dog det meste. 
Jeg har tænkt mig at beholde appen, det er den klart værd! Mynthe ved nu at guldmønterne er dem man kan få den største is for, og at den lille er en 10'er og den store en 20'er. Hun kender sølv og kobber mønterne og kan faktisk også lægge dem sammen i små mængder. 
Så selvom nogle dele kan være lidt svære, så alt i alt en rigtig god og givende app til børn! 

Er I nysgerrige, kan I se downloade spillet lige her på www.småpenge.dk og selvfølgelig hente app'en gratis - der er ingen forpligtelser eller noget, kan I ikke lide spillet, slettes det bare igen - men det er jeg nu ret sikker på at I godt kan, i hvert fald jeres børn.

Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D