mandag den 12. maj 2014

Havedag og projekt legehus









I der følger med på instagram (@pyntemyntheogmor) ved allerede nu at weekenden er gået med havedag og legehus. Det er bare blevet SÅ godt!

Til et lille hus hører selvfølgelig også en lille have, en lille bitte en af slagsen - dét passer mig super fint at den ikke er større, faktisk er den helt og aldeles perfekt til os og vores forbrug, især fordi jeg ikke selv er i stand til at passe den som det kræves og med en mand der er selvstændig og aldrig hjemme, ja så kunne det ikke blive bedre. Udover haven har vi også en okay stor terrasse faktisk, og på den anden side af huset endnu en terrasse og en lille forhave. 
Lørdag kom Oldefar og Oldemor os til undsætning samt min far og hans kæreste, der blev bygget legehus og ikke mindst ordnet terrasse, fældet træer og buske, tømt bede og fjernet en hulens masse ukrudt. Jeg er lykkelig, vi nåede mere end jeg havde turde håbe på. Vi har fjernet et kæmpe bed med et stort træ i midt på græsplænen, nu skal "hullet" bare fyldes ud og der skal såes græs. 

Legehuset mangler lige den sidste fines, en lille sten terrasse og en trappe samt noget tag så det bliver ekstra holdbart og også kan bruges til vinter, og så skal det selvfølgelig males, det må dog vente lidt endnu. Og så skal det ellers indrettes i ægte kolonihave stil til den helt store guldmedalje, Mynthes helt eget lille tilflugtssted. 
Når terrassen er renset og huset og hegnet er vasket, skal de nyindkøbte havemøbler frem, der skal plantes urter og jordbær i høj bedene. En masse krukker med flotte blomster rundt omkring og så er vi ved at være godt sommerklar - hold kæft hvor jeg elsker det, ja undskyld, men det gør jeg altså! 

Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Det ser helt igennem fantastisk ud. For ja en have kræver arbejde og så er det vigtigt at kende sine begrænsninger for at få det optimale ud af den. Ser ud til det nok skal lykkes for jer :)

    SvarSlet
  2. Åhhh hvor fint, sådan et skal vi også have, når vi engang flytter:)

    SvarSlet
  3. Dejlig lille have, og sikke da et skønt hus Mynthe for sig :-)

    SvarSlet
  4. Åhhh kan godt forstå du elsker det Camilla :) Hvor er jeg bare misundelig på haveejerne pt. - og det er jeg nok bare af den grund at jeg ikke selv har en have og ved hvor meget arbejde der er i en...men altså; hvor skønt må det ikk lige være at hente blomster og grene fra egen have samt hive en gulerod op, skylle den under rindende vand og spise den mellem fuglefløj og blå himmel....åhhh suk......man må godt have lov at drømme, ikke sandt? ;)

    // Rikke //
    CUPCAKE-STYLISTEN

    SvarSlet
  5. Sikke en skøn have i får jer! Og et lækkert hjørne til Mynthe! :-) Er spændt på at se det færdige resultat :-)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D