torsdag den 15. maj 2014

Fødselsdags tog


Allerede inden Mynthe kom til verden havde jeg en forestilling om hvordan hendes fremtidige fødselsdage skulle være. For mig betyder traditioner meget og dét at kunne skabe sine egne, fascinerer mig super meget. Vi har f.eks. fast altid mødtes og spise en halv lagkage på hendes halv års fødselsdag den 2. februar, egentlig en ligegyldig dag men pludselig betyder den alligevel lidt, ingen gaver eller fest, blot lagkage og familie hygge med bedsterne, og et enkelt flaf på bordet - Mynthes eget graveret Piet Hein flag fra hendes dåb. 

En anden ting jeg altid har drømt om for at fuldene fødselsdagsbordet er et fødselsdags lystog. Dé er altså bare skønne og kan følge barnet igennem mange år, idet du selv kan bestemme antal lys og hvilket tal der skal stå fremme. Jeg har desværre aldrig selv fået købt noget til min store irritation, igennem året har jeg glemt det og når vi nærmer os August så har jeg ikke kunne finde et sted hvor de kan købes. Så da vi fik tilbudt at teste nogle forskellige ting af søde Anna fra Babyskat.dk (som desuden er en fantastisk webshop hvor i vitterligt at købe alt hver hjertet begærer af lækre ting til ungerne, træ legetøj, dukketing, kreative ting og meget meget mere, alt - og ikke mindst med en fantastisk service) sagde jeg selvfølgelig ja. Der i blandt var min længe ønskede fødselsdags tog, og hold nu op altså - det er så sødt jo, og jeg kan slet slet ikke vente til Mynthe har fødselsdag. Og jeg er ret sikker på at det ikke kun er Mynthes fødselsdag det kommer frem til, toget fortjener at komme frem så ofte som muligt! 
Jeg er vild med det. 

Der er flere varianter af fødselsdags toge og du kan også købe lys i flere farver. Jeg havde svært ved at vælge et tog, men da Mynthe var meget glad for elefanter som lille, faldt valget på dette. 
Ønsker du også et fødselsdags tog eller er du bare nysgerrig for at se mere, så sving da lige forbi babyskat.dk - og faktisk er de lige nu på tilbud! 


Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Det er så hyggeligt med fødselsdage og traditioner.
    Vi har også et fødselsdagstog fra Krea, det er med Kaj, Andrea, Bamse, Anna, Lotte mf. Dog er mine piger så store, at de for et par år siden synes det var lidt træls med baby figurer. Derfor har jeg sat billeder på togvognene. Førerhuset har et billede af pigerne den dag de blev født. På hver togvogn er der så to billeder = år. Sille har den ene side og fyldte 10 år i april og Emma den anden side og fyldte 7 i jan. Der er en super tradition og pigerne samt familen synes det er fantastisk, at se på billederne og mindes.
    Jeg var så heldig at finde et sæt mere i genbrug, så nu er der vogne til pigerne bliver 20 år.

    SvarSlet
  2. LUCKY YOU!
    Jeg har også udset mig et riiiiigtig fint tog, som jeg skal have fingrene i. Men de koster jo desværre ikke gratis. Men det der er nu også fiiint.

    SvarSlet
  3. Åh, jeg har tit overvejet det med toget, men har som dig, aldrig fået det købt. Og mon ikke, at det er for sendt nu - ungerne er 6, 8 og 10 år.

    Kram
    Christina

    SvarSlet
  4. Sådan et tog har jeg også tænkt på, men nu bliver han 9 næste gang, så det bliver vist aldrig til noget ;-)
    Men det er da en genial dåbsgave, så det vil jeg give for fremtiden!

    SvarSlet
  5. Sådan ét har vi købt til min søn der fylder 1 år her om 19 dage... det er bare sååå fint :D

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D