torsdag den 6. februar 2014

Husker I dukkehuset?






Mon I husker dengang jeg "renoverede" dette dukkehus til Mynthe? Oprindeligt et gammelt My Home dukkehus fundet billigt på et loppemarked. Jeg blev selv ret glad for det, Mynthe? Not so much! 
Det er typisk, man lægger krafter i og gør det super lækert, men ungen er mere begrejstret for en papkasse.. Heh.. Ja ja, sådan er det jo bare. Dog tror jeg det er lidt min egen fejl, huset er så "vel indrettet" at der ikke er meget overladt til fantasien, men så igen.. jo! Jeg har nok bare et barn der er lidt sær på det legemæssige plan, og det skal der jo også være plads til. Så huset her er røget til salg, selvom jeg synes det er super ærgerligt - men så kan en anden lille pige få glæde af det som Mynthe siger.

Dog snakker hun lidt om et stort hus hun selv kan indrette og lege med, til barbiedukker mm. Det er i overvejelsesfacen til en 5års fødselsdagsgave. Det må lige være et gør-det-selv projekt for min kære kærestemand. 


Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Øv hvor ærgerligt - jeg er vild med det! Hvis jeg havde en pige, havde jeg hapset det ;)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Enig med Emilie! Hvis jeg var muse-størrelse ville jeg gerne selv flytte ind! Men ja, jeg har haft samme oplevelse med mine pigers lille Ikea-legekøkken, som jeg malede, udstyrede og udsmykkede efter alle kunstens regler - det eneste de gad var at fjerne køkkenvasken, sætte sig ned i køkkenvask-hullet og råbe: Se mig! Måske må vi bare indse at nogle ting gør vi lige så meget (mere?) for os selv, end for dem?

    SvarSlet
  3. prinsessepigen har aldrig leget med dukkehus, det har jeg heller ikke selv. Fedt et du har der men ja, en anden pige må så få glæde af det:)

    SvarSlet
  4. Åååh, hvor er det ellers fint!! Hvor trist hun ikke er faldet for det - her erfarer vi også gang på gang, at ungerne har et helt andet syn på, hvad der er indbydende, ift. hvad vi synes -.- Mine børn har bare ikke god stil, haha ;-P

    SvarSlet
  5. Tihi - sidder altså og smågriner lidt. Men kun fordi jeg mindes at vi sad og legede med Mynthe og sang om krokodillen i badekarret. Jeg tror dog faktisk du har ret i det med at der er gjort for meget ud af det, i forhold til børnenes fantasi. Det er fantastisk flot, virkelig - men der er nok bare ikke meget der er overladt til fantasien? Nogle gange skal vi vidst passe på med at gøre alt for meget ud af tingene, som du selv siger, så er det oftest papkassen der er sjovest. (Hør lige hvor hellig jeg lyder hva, men det er slet ikke ment på den måde, men det ved du, for du kender mig)
    Men jeg er nu sikker på at der nok er en anden lille pige der kommer til at blive rigtig glad for dit fine hjemmegjorte dukkehus. :)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D