mandag den 16. december 2013

Stearin ophæng // Kreativ Julekalender #16


Forskellig farvet steatinlys, ligther, et glas vand, piberenser, nål, bånd
 (evt julefarver - Men her fik Mynthe lov at vælge - i søstrene grene kan man købe lys enkeltvis) 

Tænd lyset og lad stearinen dryppe ned på vandet
(det kan være smart at den voksne starter lyset idet vægen som ny giver en lidt stor flamme)

Skift jævnligt farver, og dryp skiftevis over det hele til den er minimum 5mm tyk

Når de er færdige tages de op af vanden og får lige lov at "tørre" og samle sig

Stik forsigtigt hul med en nul og før derefter piberenseren igennem 

Lav en lykke til ophæng

Og sæt en lille rød julesløjfe på hvis I ønsker det,
så er de klar til ophæng


Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Tack för alla roliga pysselidéer du delar med dig av! Jag sparar dem på hög att göra tillsammans med min brorsdotter. :)

    SvarSlet
  2. nøj hvor det giver mig flashback til min mormors køkken hvor alle 3 (tøse-)børnebørn sad på en køkkenbænk og dryppede stearin i glas og skåle med vand...vi blev til sidst lidt "døsige" af alle de stearinlys vi pustede ud, tændte igen og pustede ud men det var simpelthen så hyggeligt....havde jeg faktisk glemt....:)

    // Rikke //

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D