onsdag den 6. november 2013

Den perfekte væglampe - mon den findes?


Arne Jacobsen //  Le Klint // Hank, SMD design // Lucellino
Game, House Doctor // Le Klint // Orla, Rikke Hagen // Madame Filou

Julen er snart over os, og det betyder at der skal gang i pen og papir og trylles nogle ønskesedler frem - det er altid svært synes jeg. I år har vi flere fælles ønsker på sedlen, blandt andet ønsker vi os en væg lampe til vores sofahjørne. Men så er spørgsmålet bare hvilken?

Egentlig drømmer jeg om en flowerpot i kopper hængende ned i hjørnet, men eftersom vi ikke har noget lampe udtag i loftet, ja så må vi jo finde på noget andet - og med en tom plads på væggen er det jo oplagt med en væglampe. Dog skal jeg altså en eller gang i livet, eje en flowerpot eller to, nu har jeg drømt om dem i næsten 10 år uanset hvor jeg har været flyttet hen. 

Tilbage til lamperne.. Jeg har fundet et lille udvalg, og eftersom jeg ikke helt ved hvad jeg leder efter er jeg rimelig åben overfor forslag. 
Vores sofa er grå, mange ting i lejligheden er faktisk gå - så den fine Arne Jacobsen i grå ville jo være smuk, men den er så 'normal', jeg kan faktisk også godt lige den lidt finurlige fra Lucellino med fjerene, men mon ikke de bliver ret hurtigt støvet og beskidte? Le Klint er en klassiker, en smuk en af slagsen.. Åh altså det er svært! Måske jagten skal fortsætte lidt endnu.. 


Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Jeg synes fluen er sjov - og jeg ville nok prøve at gå efter en anden farve end grå, når nu I har en del grå i forvejen...

    Men det der med lamper - det er virkelig svært synes jeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har jo nok ret - men det der med at prøve noget nyt kan jo være ret skræmmende ;-) Tihiii..
      Manden kan ikke lide fluen :-S Men okay, måske man ville blive lidt træt af den i længden..
      - den fra house doctor er også begyndt at tale lidt til mig :-)

      Slet
  2. fine lamper! Jeg syntes også gode lamper er svære at finde, jeg er mest til det industrielle look, og der er vintage jo bedst... Du kan evt kigge forbi mit pinterest board "lamp love" for mere inspiration.http://www.pinterest.com/sandrazerahn/lamp-love/

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt rigtigt! Ihh hvor spændende - tak! Dét må jeg ind og ikke på :-)

      Slet
  3. Åh jeg har 1000 ønsker! ;D

    Der findes altid en løsning på problemet.. synes klart du skal ønske dig en flowerpot hvis det er den du virkelig ønsker.. Vi har en loftlampe i det ene hjørne i vores stue og da vi ikke har noget udtag så har vi brugt en stof ledning, som vi har ladet flugte ned langs væggen og lavet stik på så den kan sidde i stikkontakt og det ser faktisk okay pænt ud. Vores ledning er grøn men hvis man vil have den mere skjult så kan man jo vælge en hvid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Se det var faktisk ikke en helt dum idé! Tænk sig.. Det anede jeg ikke man kunne, men okay.. har heller overhoved ikke forstand på den slags, og det er absolut heller ikke kærestens stærkeste felt. Heh..
      Jeg må nok have hjælp udefra. Men det skal da helt klart lige overvejes, det ville jo være helt perfekt!
      Tak :-)

      Slet
    2. Ja for søren da! Du kan se lampen på min instagram - henriiiiette - hvis du vil se hvad jeg mener :) Bare gå efter billedet af sofahjørnet

      Slet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D