onsdag den 18. september 2013

"Mor jeg vil ikke have brød med på madpakken" ...


Siger jeres børn mon også det? Mynthe har sagt det hver dag i denne uge, og så gælder det jo om at være kreativ.. Egentlig bestemmer hun jo ikke den slags, men når nu hun spørger pænt og jeg synes jo alligevel at madpakkerne er en hyggelig ting. Så jeg har været igang.
I tirdags fik de pølsehorn i børnehaven så der behøvede den ikke være helt så mættende, så der lød madpakken på en masse grønt med lidt dressing til (lavet på neutral yoghurt) Et par oste hapser, en grov riskisk og en pakke mørke rosiner. Igår skulle den jo mætte lidt mere, så der fik hun en rest tærte med, grøntsags stænger, en god pølse og lidt vandmelon - de udstiksforme hitter altså!

Jeg troede madpakken ville blive en dræber da vi skiftede børnehave, men jeg har intet ikke stødt panden imod muren, tvært imod! Så længe den smøres om aftenen, så går det hele nok.

Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Mine unger har masser af grønt, frugt, drikkeyoghurt, ost, minifrikadeller, en rest pizza eller rest pasta, hvad der lige er. Nogen gange en bolle eller rugbrød. Jeg elsker at lave deres madpakker til de skal i skole og de elsker jeg fylder så mange forskellige ting i. Der skal mad til når man skal lærer:)

    SvarSlet
  2. I Alexander børnehave SKAL de ha rugbrød med - og kommer aldrig til og forstå det!

    SvarSlet
  3. Den ser super lækker ud den madpakke.
    Mine piger "overlever" ikke dagen uden deres rugbrødsmadder med leverposteg ;-) Men det skal være brød fra Lagkagehuset og Stryns leverpostej. .. Hvis de ikke har rugbrød med er de utilfredse. Jeg lægger også gerne rest pizza, pasta, tærte i madpakken sammen med agurk, peberfrugt eller nødder.

    Imorgen får de en pandekage med i madpakken og selvfølgelig leverpostegmadden ;-)

    SvarSlet
  4. Her hjemme er rugbrød også nødvendigt, også selvom der raster af aftensmaden med. Men det er også fordi de gerne vil kunne tage en rugbrød om eftermiddagen. Ellers er der også altid en masse andet med. Idag var der appelsinbåde med sørøverflag og en lille man af rosiner(se billede på min blog). ( det er jo internationale tal som en pirat dag)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D