mandag den 6. maj 2013

Gårsdagens aftensmad og dagens madpakke // Opskrift på æggekage muffins



Soyasteget kylling med sesamfrø, bønnesalat med fuldkornspasta og pesto, samt en lille æggekage muffin ved siden af. Istedet for en almindelig æggekage lavede jeg nogle små i muffin forme, for så er de nemlig også perfekte til madpakken.Faktisk afspejler aftensmaden sig ret godt i Mynthes madpakke for idag, det er super nemt at ordne det hele samtidig og hun får noget lækkert og spændende med.

Her har jeg til 6stk. brugt følgende..

Opskriften er yderst simpel,jeg blander bare lidt forskelligt i en skål og så i ovnen i ca. 20-30min.

4 store æg
en god klat fromage frais
et skvæt mælk
salt-peber
broccoli
tomater
forårsløg
og en halv håndfuld revet ost

Der kan jo laves tusinde variationer, og du kan med fordel bruge gårsdagens rester - ligesom hvis du ville lave omelet eller æggekage selv. Lidt ekstra grøntsager og kød kunne være skønt.




Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Tusind tak for opskriften - den vil jeg teste på Karolines madpakke i næste uge:-)

    SvarSlet
  2. God ide, den skal da prøves:-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det lækkert ud, ville ønske at jeg var lige så kreativ med egne og børnenes madpakker.

    SvarSlet
  4. Jeg er også helt vild med de æggemuffins. Vi bruger dem til at tømme grøntsagskassen og det er de mest mystiske ting der nogle gange kommer i. Revne gulerødder er rigtigt godt, og giver dem en flot farve

    SvarSlet
  5. - og lækker madpakke til Mynthe, forresten :)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det lækkert ud! Helt sikkert god inspiration til madpakken;)
    Hvordan var æggekagerne at få ud af papirformene?

    SvarSlet
  7. Sikke en god ide med ægge muffins, dem vil jeg prøve til Mikkel og Idas madpakker!!

    SvarSlet
  8. Hvor ser det lækkert ud! - dejligt (for barnet) med en god, solid og sund madpakke. Jeg har arbejdet i en SFO og har set hvilken lykken en velpakket og "velsmurt" madpakke kan gøre for barnet (og energi/koncentrationsevnen).
    Thumps up!

    Hilsen
    // CUPCAKE-STYLISTEN //

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D