mandag den 13. maj 2013

En sund snack , morgenmad eller dessert // Opskrift på havregrøds klatkager med æblemos





Herhjemme spiser vi indimellem havregrød om morgenen, det skifter meget hvad vi spiser - men en god gammel klassiker er havregrød med revet æble og kanel, mums.

Forleden havde vi en rest til overs, og jeg tænkte straks klatkager! Dét må man da kunne, ligesom med risengrød i ved.. Havdregrøds smagen alene er måske bare ikke det lækreste som en lille 'dessert' så tænke tænke tænke.. Æblemos!
Vi spise dem i lørdags som en slags brunch - med frisk frugt og lidt hindbær'creme' rørt at fromage frais og frosne blende hinsbær, det smagte skøøøøønt!

Vi kunne ikke spise op og der var endda mere 'klatkage-dej' tilbage, så jeg lavede et par ekstra, som Mynthe fik med på madpakken her til morgen. Søndag herhjemme = et tomt køleskab, så madpakken til mandag er noget af en udfordring, og ender som oftest lidt kedelig! Idag ingen undtagelse, men klatkagerne opvejer det nok lidt i Mynthes verden :-)

Opskrift...
Jeg mixede en god rest havegrød (1½-2 pers) sammen med 1 stort æg, 2 spsk. speltmel, 2½ dl. æblemos (kogte, blendede æbler) og en tsk vanilie pulver. Røre røre røre, og så ellers bare på panden - jeg kunne have tre på af gangen, så går det lidt hurtigere!


Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

  1. Du får lige et bifald for gode ideer. De ser så lækre ud, at de straks (læs i morgen;-) må prøves.
    Mums...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak,
      Håber dine smagte lige så godt som mine :-)

      Slet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D