mandag den 10. december 2012

Kreativ julekalender for børn # 10

10. December - Snefnug af perler

Du skal bruge:
Perleplader, den 6 kantede er vores favorit, tush, perler og snor til ophæng 

For at Mynthe lettere selv kan lave et snefnug, har jeg først tegnet op med sort tush, hvor perlerne skal på for at blive til et snefnug,
På den måde kan Mynthe lave sine helt egne uden hjælp

Perlerne sættes på 

Stryge stryge stryge 

Nu strøget, og klar til ophæng

Hænger nu fint og pynter i Mynthes vindue, min plan er at lave mange mange flere, 
og mønstrene på snefnugene kan man jo ændre som man føler for 


Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Det var en god idé med at tegner på stifterne- det tager jeg lige til mig og bruger til min datter. Knus heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig ja, for så ved de små hvor perlerne skal sidde for at blive til et mønster :-)

      Slet
  2. Svar
    1. Ja ikk'? Det bruger vi en del herhjemme, og tuschen er lige til at få af igen :-)

      Slet
  3. Må altså lige sige det igen - du er sej. Er simpelt hen så imponeret over din pakkekalender til Mynthe!!

    SvarSlet
  4. Altså, hvor er du sød! Tak, igen igen. Er også ret begejstret selv - og ikke mindst mynthe.
    Mange af tingene er jo 'gengangere' for at gøre udgifterne minimale, men vi hygger os gevaldigt med det :-)

    SvarSlet
  5. Fin blog du har. Fandt lige herhen med hjælp fra google :)
    Et andet tip til perlepladerne er at bruge de gennemsigtige plader og så enten tage en kopi af en færdig plade (her snefnugget) eller tegne på ternet papir selv - så er de lige til at lægge under perlepladerne (evt. med hjælp fra et stykke tape) og så kan langt de fleste børn være med - også i lidt sværere farvekombinationer.
    Mvh. Tine

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D