onsdag den 28. november 2012

En god kop kaffe - Hvornår mon man egentlig er rigtig 'voksen'?



 
Hvornår er man voksen? I min verden er man en rigtig vaske ægte 'voksen' når man drikker kaffe - sort kaffe! Det er fandme da voksent.. Latte, cappuchino, macciato, espresso mm. er jo lidt mere moderne, men det er nu altså også lidt voksent i mine øjne, jeg ville ønske at jeg kunne lide kaffe, men ak nej, desværre. Jeg prøver og prøver, men væmmes lige meget hver gang - jeg tvivler på om jeg nogensinde lærer det?!

Så da jeg fik muligheden for at teste den nye Senseo Twist maskine, så jeg mit snit til at blive kaffe drikker, en voksen kaffe drikker. Maskinen er super lækker og pynter rigtig fint i mit køkken - men kaffen? Ja det går ærligt talt ikke ret godt. Føj.. Altså, det er jo bare mig - for manden min, der ellers aldrig før fik kaffe herhjemme, nyder at han kan få en kop aften kaffe. Det er nemlig det smarte, du kan nøjes med at lave én enkelt kop. Meeeeen.. Jeg har nu også selv fået noget ud af den, for den kan nemlig også lave en god kop kakao. Det eneste minus ved maskinen, ifølge mig, er at kopperne er aaaalt for små! Men så er det jo også okay at drikke mere end én kop om dagen - det siger jeg i hvert fald til mig selv.

Men det der med at være voksen?
Ja, kaffe er voksent, en anden ting jeg synes er super voksent er at blive gift.. Børn og sådan, nej nej, men at blive gift - det er satme voksent! Og så er der andre kedelige ting som pension, bilforsikring, huskøb, overarbejde, værkstedsregninger, bestyrrelsesmøder mm. Og tænk engang, dengang man var barn kunne man ikke vente med at blive voksen - nu drømmer man sig tilbage til barndommen igen.

Jeg glæder mig til at blive en rigtig voksen, så jeg kan nyde en god kop kaffe!

"Jeg har modtaget dette produkt som en gave, 
for at teste og anmelde det, mine meninger og 
holdninger er helt og aldeles mine egne..."
- Se min reklamepolitik her
Image and video hosting by TinyPic

12 kommentarer:

  1. Så er jeg heller ikke voksen... men jeg har så heller ikke nogen ambitioner om at blive det ; )

    SvarSlet
  2. Hvad så hvis man er gift på 9. år, men ikke drikker sort kaffe? Er man så voksen ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg drikker sort kaffe.. når der ikke er mælk. Drak faktisk sort kaffe i flere år, ved ikke hvorfor jeg begyndte at hælde skummetmælk i (:

    - Kit

    SvarSlet
  4. Så er jeg vidt ikke helt voksen endnu, kan virkelig ikke lide smagen af kaffe. Elsker duften men ikke smagen.

    SvarSlet
  5. Hvis det at drikke kaffe er lig med at være voksen, så bliver jeg det ALDRIG! Kan ikke udstå det skidt og heller ikke i chokolade, mousser, cremer og jeg skal gi dig! Nææ kaffe dufter skønt men smager virkelig grimt (medmindre der er mere sukker og mælk end kaffe i skidtet ;) )

    SvarSlet
  6. Så bliver jeg heller aldrig RIGTIG voksen,kan bare ikke lide den kaffe, men jeg elsker duften af den...
    Det er det bedste ved at skulle have gæster der drikker kaffe, duften den er skøn men smagen....Ej! den brydes jeg mig ikke om :-))

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  7. Hold nu op hvor føler jeg mig nu virkelig voksen efter at have læst dit indlæg!
    Drikker kaffe og elsker det!(Skal dog helst have et lille squeeze mælk i).. er derudover gift (på 5. år), har masser af overarbejde, snakker en masse pension (grundet mit arbejde ;)), render til forældre/bestyrelsesmøder i tide og utide..
    Og jeg er endda "kun" 27.. og føler mig slet slet ikke så voksen igen.

    :D

    SvarSlet
  8. Ha ha.. Tusinde tak for jeres kommentare - Ja, nogle mere voksen end andre ;-)

    Og Cecilia, du vinder! For ja, du lyder sgu' ret så voksen.. tihiii..
    Men heldigvis kan man jo sagtens have sin barnlige sjæl i god behold :-)

    SvarSlet
  9. Ha! Det er også min definition af hvornår man er voksen. Skidt pyt med skattekort, terminer og billån - nej kaffe definerer hvornår du er voksen.

    Jeg er i øvrigt ikke i nærheden af at være voksen, jeg drikker ikke engang te :-D

    SvarSlet
  10. Jeg bliver heller ikke voksen, men overvejer en til min kæreste som åbenbart er det...:-)

    SvarSlet
  11. The Canon refurbished cameras are able to provide this quality
    and reliability because they have been checked, repaired and serviced by their manufacturers.
    It also shoots 1080p HD video should you feel the need.
    But there are only a few that put out top quality cameras.



    my site canon 6d

    SvarSlet
  12. The Dell Streak packs in a 1GHz Snapdragon ARM-based
    processor made by Qualcomm, 5MP autofocus camera with dual
    LED flash, VGA front-facing camera, integrated 3G + Wi-Fi, Bluetooth, and a micro -
    SD expansion slot for up to 32GB of storage. That partnership included the expansion of Adobe products, primarily the Creative Suite and Flash,
    on Research In Motion devices. You can output the display
    to a bigger monitor with the help of a mini- HDMI slot.


    Feel free to surf to my weblog - blackberry playbook review

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D