tirsdag den 14. juni 2011

Sofabords krise.. - Hjælp!

Fundet her

Fundet her

Fundet her
Fundet her

Nummer 1 og nummer 3 er klart mine favoritter, men hvorfor filan skal de være så dyre? Altså, havde ikke engang set på designet, kun googlet "sofabord" - og sjovt nok er det altid det dyre man fadler for.. Nå, men efter et kig på Ikeas hjemmeside er der nu følgende valgmuligheder der rent faktisk er til at betale, så kan jeg jo altid drømme videre om en af mine favoritter...
Eller måske du har en anden idé? Helst så billig som mulig.. 
Før var jeg meget til hvid, men der er jo sket en del og jeg trænger til noget nyt og anderledes, som jeg helt selv har valgt! Hvilket så også har resulteret i at min stue snart ligner en jungle med en masse forskellige træsorter, men ved i hvad? Jeg er ligeglad, for her er hyggeligt :)


Her er nogen af de møbler der er i min stue, udover dem er der også et stort vitrineskab i mahogni (ja, det er stadig ikke blevet malet...) Hvilket sofabord synes du jeg skal gå efter, et af de ovenstående eller et helt andet? Åh det er så svært! 

Image and video hosting by TinyPic

12 kommentarer:

  1. Det kan virkelig være svært sådan noget! Du kan evt kigge efter et i teaktræ i genbrugsbutikker eller på dba, og så måske nøjes med at male oversiden af bordpladen som på et af de viste borde, og dermed gøre det lidt mere moderne/få lidt farve ind mellem alt træet ;o)
    Kender godt det med at skifte stil indimellem, skal selv snart flytte og straks får man lyst til noget helt nyt, og vil ændre på alt det der ikke fungerede optimalt før ;P

    SvarSlet
  2. Ja det er ikke nemt at vælge. Vi er selv på jagt efter ny sofa og stole... Har været ude at kigge hele dagen idag. Jeg så 2 sofaborde jeg godt kunne lide. Måske du også er til denne type?
    http://www.danbomoebler.dk/produkter/sofaborde.aspx?ProductID=PROD2407&show=Sofabord&p=Gigi%20sofabord%20&by=Danbo

    Eller det der bare hedder Waikiki

    SvarSlet
  3. http://www.hoghshoppen.dk/shop/thomas-pedersen-637p.html
    Her synes jeg er et fint bord. Men jeg ved naturligvis heller ikke, hvor meget dyrt er for dig.
    Ellers er jeg enig i det med genneren. og du kan jo altid lave noget cool decopage :)

    SvarSlet
  4. Jeg synes også helt klar du skal gå efter et i en genner og så male det, evt som Julia foreslog, kun at male toppen! Det tror jeg kunne blive rigtig fint:-)
    Jeg plejer tit at købe det allerbilligste der findes, hvis jeg ikke kan få den udgave jeg helst vil have af noget, så føles det ikke så meget som spild den dag man får råd til den "rigtige" version.
    For eksempel har jeg en 4-5 stykker af en IKEA lampe til 25 kr stykket indtil jeg (måske) engang får råd til mine drømmelamper..
    Håber du finder noget fint..

    :-) Ninna

    SvarSlet
  5. Har du set DESIGNER ZOO's bønneborde? De er hverken super dyre og du kan selv sammensætte dem som du ønsker med træsort og farve.

    Hvis du virkelig skal spare, er jeg også mest til ideen med et fint bord fra genner, du frisker op :-)

    Glæder mig til at se hvad det ender med :-)

    SvarSlet
  6. Kan også kun sige "bønneborde"!!! Har selv to stks i forskellig grøn (de kan tit ses i min blog-shop som baggrund for mine loppefund, og jeg ELSKER dem. For det første fylder de ikke ret meget, og for det andet kan de stilles på forskellige måder og dermed ændre undtryk. (Ellers er jeg klart til bord nr. 1 eller en genner....)
    Håber du hitter ud af noget fint :o)

    SvarSlet
  7. Hej har købt ikeas billige små kvadratiske borde til vist nok 39 kr pr stk. De står sammen og fungerer perfekt som sofa bord. De er nemme at løfte og børnene elsker at lave huler på dem.

    SvarSlet
  8. Jeg eeeeelsker bønnebordene, men de er alt alt for dyre desværre! Jeg har været rundt omkring i diverse genbruger og på dba.dk men synes ikke rigtig jeg er faldet over noget jeg kunne lide..
    Men måske det kommer hvis jeg leder videre!
    Min egen ikea favorit er det første rigtige "træbord"..

    SvarSlet
  9. Jeg har også nummer et på min ønskeliste! Det er SÅÅÅÅ lækkert altså!
    Jeg synes det fra IKEA, det runde med hylden nedenunder også er rigtig lækkert. Jeg har det fra samme serie som er kvadratisk og jeg elsker det, men det er meget stort. Vi har også haft kig på at skifte det ud med det runde.
    Puh, svært valg.

    SvarSlet
  10. Jeg ville ønske jeg kunne sige bønneborde, for de er ikke særlig dyre...men det er min økonomi da slet ikke til. Så jeg hopper på vognen med teaktræ bord fra genbrug, med malet bordplade. Det har vi ;) Bordpladen skal dog males om, den var hvid fra den tidligere ejers side.

    Så kan du jo altid bruge de næste ti år på at spare op til bønneborde, hvis man ikke er "ovre" dem til den tid. Lyder jeg bitter over jeg ikke har råd....nej da, slet ikke ;)

    SvarSlet
  11. Jeg kan faktisk rigtig godt lide nummer to, det kendte jeg ikke i forvejen. Selv har jeg længe ønsket mig bønneborde.

    SvarSlet
  12. Hvad med at finde en billig bønne efterligning i ikea eller ligende og så selv male bordpladen i en skøn pastel?

    Kh Laura

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D