onsdag den 12. januar 2011

En dag på mit nye arbejde..


I mandags startede jeg på nyt job, på et plejecenter som aktivitetsmedarbejder.
Det vil sige at jeg er en af de personer der skal få lidt gang i de ældre borgere, de skal udover deres ugentlige gymnastik og banko, til at være lidt kreative. Vi er 3 aktivitetsmedarbejdere, som dækker hver vores "område". Musik, kreativitet og dagligdagsting - som f.eks. kan være højtlæsning, bagning mm.

Idag har vi så klippet og pyntet små fisk og fugle, til ophæng på nogle troldegrene der hænger rundt omkring på stuerne. Det er ikke alle der kan håndtere en saks, eller en lim for den sags skyld, men bare det at få lov at sidde med ved bordet og se på at vi andre dekorere, er nok til at livsglæden lige får et ordentlig boost.

Image and video hosting by TinyPic

12 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud... Livs-kvalitet er det vigtigste, man kan være med til at give mennesker! Thums up for dig og din indsats for det!

    SvarSlet
  2. Hvor skønt! Sikke et dejligt job :)

    SvarSlet
  3. Det lyder som et virkelig spændende og dejligt arbejde - hvor fedt at kunne være med til at give på den måde!

    SvarSlet
  4. Det må da være et dejligt arbejde! At få smilet frem hos andre er bare det bedste man kan gøre:)

    SvarSlet
  5. Hatten af for dit engagement!
    Det ser fint og hyggeligt ud.
    -Mette

    SvarSlet
  6. Det lyder som et rigtig dejligt job du der har fået :)tillykke med det

    /Rikke

    SvarSlet
  7. At glæde andre og få dem til at smile - ikke det værste man bruge sin hverdag på Ü Tillykke med jobbet !

    SvarSlet
  8. Det lyder simpelthen som et helt fantastisk arbejde, fedt for dig :) Og fedt for de ældre :)

    SvarSlet
  9. Wauw sikke dejligt job! Håber du bliver glad for det. Det lyder spændende.

    SvarSlet
  10. Nej hvor blev jeg bare glad da jeg læste dit indlæg.
    Glad for at der faktisk sker noget for de ældre på plejehjem.
    og glad fordi, nej hvor ser det bare ud som om de hygger sig :)

    fortsæt endelig dit gode arbejde :)

    SvarSlet
  11. Tak for jeres kommentarer.
    Det er et meget givende arbejde ja:)
    Der bliver hygget en hel del og de ældre elsker når man kommer med nye ting til dem de kan "lege" med, så går deres dag også lidt hurtigere.

    SvarSlet
  12. Årh hvor er det dejligt for dig... :o)

    Jeg ska selv have de to sidste uger i min praktik på aktivitetscenter - blir hyggeligt at klippeklistre og strikke med de ældre :)

    Forresten et fint billede med deres fine kalde-apperater ;o)

    SvarSlet

Jeg elsker alle jeres søde kommentarer, og forsøger så vidt muligt at svare på hver enkelt men det tager måske lidt tid. Om ikke andet, læser jeg dem alle og sætter virkelig pris på at I har lyst til at kommentere - TAK :D